2012. október 9., kedd

Füvészkerti séta

Néhány órányi várakozásra voltam kárhoztatva ma délután Budapesten... de nem bántam meg. Közel volt a Füvészkert, és ha jól rémlik, az idei évben még nem is látogattam meg. Az olvasóknak tisztelettel jelentem, a hiányosságot pótoltam, tényképek alant.

Majdnem dzsungel


A Csendes-óceán déli részén, a Fidzsi- és Tonga szigeteken őshonos Sir John Bates Thurston pálmája, a Pritchardia thurstonii, amely levéllemezeinek mérete eléri a csaknem 2 méteres átmérőt. Esernyő helyett...


A Dendrocalamus asper rászolgált a leggyakrabban használt közönséges nevére, amely nemes egyszerűséggel: óriás bambusz. Mert magas (feltéve ha a 20-30 méteres magasságot számottevőnek vesszük).


Sabal mexicana, azaz mexikói szabalpálma costapalmate levéllemeze. Korrekt.


Van-e élet a Földön, a Pálmaházon túl? Yucca elata, szappanfa pálmaliliom.


...és végül egy csíkos levelű páfrányfenyő (Ginkgo biloba 'Variegata'). Nem tudom, hogy csak most vettem észre, vagy új beszerzés. Nem túl gyakori.

Persze van még néhány látnivaló, szimpla érdeklődőknek kellemes 2 órás séta, fanatikusoknak pedig 2 nap rohanás. Amíg nem gázolunk bokáig a latyakban, irány a Füvészkertbe gyönyörködni. Felnőtteknek 800 jó magyar Forint, diákoknak és nyugdíjasoknak 350.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.